Allereerst, mocht je niet meer weten waar het ook al weer over ging, lees dan eerst ons vorige berichtje…
Zoals jullie misschien nog weten was het TNT Post niet helemaal duidelijk waar onze op 7 november ingeleverde doos nou uiteindelijk was gebleven? De Track en Trace gegevens gaven aan dat-ie al in januari op het vliegveld in Maun stond, maar de vraag is echter, waar is hij nu??
Nog meerdere keren met TNT gebeld, maar helaas, ze komen er maar niet achter waar onze doos is, er wordt nu al meer dan 3 maanden gezocht, het gaat over een straal van 3km van vliegveld Maun tot aan het eindpunt. En vanaf februari blijft het akelig stil…
Dan zelf maar een zoekactie op touw zetten, maar hoe komen we er in hemelsnaam achter waar onze spullen zich bevinden? Even terug naar Botswana, denk ik, ja leuk!! Maar wie gaat dat betalen? Denken, denken en nog eens denken. We kennen niet echt mensen in Maun die ons kunnen helpen, of misschien toch wel, wacht eens even…
We kunnen het vragen aan de staf van Mack Air, daar hebben we toen mee gevlogen boven de Okavango-delta. Frank heeft ze eind vorig jaar ook al een kort mailtje gestuurd, met wat foto’s en een bedankje voor de mooie vlucht. Daar waren ze erg blij mee!! Hij stuurt wederom een kort mailtje naar zowel Mack Air als ook reis-organisatie Bushways. Als snel volgt een reactie terug.
Beverley heeft rondgeneusd op de luchthaven, maar helaas, geen spoor van onze grote Honeywell-doos. Frank stuurt haar nog wat extra gegevens, zoals een gevonden telefoon-nummer en een vermoedelijk e-mail adres van haar zoon.
Het blijft een tijdje stil, en tijdens wat fotobewerkingen op een regenachtige zondag-ochtend ziet-ie opeens dat één van de gemaakte foto’s GPS coordinaten bevat. Even intikken op Google, en ja hoor, nu weten we de exacte positie van ons schooltje, eindelijk!! Vergelijk onze foto hierboven maar een met die van Google, je ziet zeker dat dit ‘m moet zijn… Vlug mailen we deze gegevens weer naar Maun – Bostwana. Enkele dagen later krijgen we het verlossende bericht, de doos is aangekomen op het schooltje, maar helaas hadden ze ons e-mail adres niet meer en konden ze ons daarom niet bereiken. Joepie!!
De zoektocht heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, niemand had ooit van het schooltje gehoord, en men is er uiteindelijk gekomen door continu telefonisch contact met mevr. Ruth Nkolokosah. Zij heeft haar door telefonische aanwijzingen uiteindelijk naar haar schooltje geloodst. Geweldig, dat men dat voor ons over heeft gehad!! Misschien krijgen we nog wat foto’s nu ze ons adres nog een keer hebben gekregen, maar ach, wat maakt het uit, hij is er, yes!!!
Weer een mooi project succesvol af kunnen ronden. Iedereen weer heel erg bedankt voor zijn of haar inzet, inclusief alle mensen die me helpen met de schoenendozen, er hangt regelmatig een zakje aan onze deurklink, of ik word weer verrast door prachtig versierde schoenendozen, dank jullie wel!! Groetjes,
Ineke en Frank.
Wat geweldig Ien, dat de doos met inhoud toch via vele omzwervingen op de plaats van bestemming is aangekomen. Het heeft jullie heel wat hoofdbrekens gekost, toch loonde het de moeite zo te zien. TOPPIE.